ajllaa

Alla inlägg den 15 september 2010

Av ajla - 15 september 2010 16:25

bara för jag har haft ont i magen, får ni lite lyx ;)

ni ska få lite skönhets tips om de gäller tänder och hud. 


TÄNDER

2+2+2+2!

Man ska borsta tänderna 2 gånger om dagen med 2 centimeter fluortandkräm (eller vanligt) i 2 min. Sen så ska du inte äta på 2 timmar!


Du ska dricka vatten!

De är gott, nyttigt och väldigt billigt!


och de viktigaste se upp för sockerfällorna!

jag hoppas du vet vilka de är, annars är de bara att fråga din tandläkare! ;)


nu kommer ja vissa i bilder :)


    

borsta tänderna riktigt noga i 2 min   

  

sen är de dags att använda tandtråd!!


   '

på detta sättet använder du tandtråden! i mellan varje tand, sen så tvättar du tandtråden innan du tar nästa tand! Man kan använda den tandtråden flera gånger. Jag rekommenderar upp till 5-8 gånger max!!

  

det finns olika form av tandtråd, här är några t.ex


    

sen finns de såna tandtrådar som de  finns två stycken trådar på!


           sen kan man ha sina tandtrådar i en liten plats ficka så inte de kommer massa med bakterier på den. 


   

detta är allt som behövs för att få rena & friska tänder!


   men vi får inte glömma ta fluor tabletterna efteråt eller fluor sköljning !!


det kommer hud tips imorgon kanske!!!


enjoy !

Presentation


Sha, kul att du ville kika in här hos mig & hoppas att du stannar!
Enjoy :D

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst? :) Själv gillar jag sommarn ^^
 Sommaren
 Vintern
 Hösten
 Våren

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards