ajllaa

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av ajla - 24 oktober 2010 21:00

Edita (editaa.bloggplatsen.se) kom med en bra fråga precis.

Frågan löd så här ;

Kan du berätta hur veckans blogg går till hos dig?

För jag har inte direkt varit med på veckans blogg någon gång :)


Klart jag kan det! Tack för tipset i o för sig. Många vet säkert inte hur det går till!



Du bara anmäler dig till veckans blogg, (kommenterar inlägget med bilden på)
sen så kommer jag följa dig hela den veckan. 
Ifall du har konkurrenter så kommer jag välja någon av er av en viss anledning som jag skriver på bloggen. Det kan vara vad som helst. Du kanske skriver bra eller tar fina bilder eller nått (:
Jag hade ju min första men det var ju bara en som anmälde sig och det var ju lätt att välja en vinnare :P 
Kolla hur jag presenterade vinnaren och hur ja skrev så kanske du fattar!
Ifall du nu vinner kommer jag kopiera det du skrev i din presentation som beskriver din blogg. Sen så skriver jag varför just du vann.
Och du får en länkning så klart!
Kommentera inlägget med bilden. Länka din blogg till mig. Skriv som om inget har hänt på din blogg. Och sen en söndag kanske du blir veckans blogg på ajllaa.bloggplatsen.se!
Svårare än så är det inte! ;) 
(om du undrar hur du kommer få reda på det kommer jag bara kommentera din blogg och berätta ifall du blev veckans blogg eller inte)

Du bara anmäler dig till veckans blogg, (kommenterar inlägget med bilden på)sen så kommer jag följa dig hela den veckan. Ifall du har konkurrenter så kommer jag välja någon av er av en viss anledning som jag skriver på bloggen. Det kan vara vad som helst. Du kanske skriver bra eller tar fina bilder eller nått (: Jag hade ju min första men det var ju bara en som anmälde sig och det var ju lätt att välja en vinnare :P Kolla hur jag presenterade vinnaren och hur ja skrev så kanske du fattar!
Ifall du nu vinner kommer jag kopiera det du skrev i din presentation som beskriver din blogg. Sen så skriver jag varför just du vann.Och du får en länkning så klart!
Kommentera inlägget med bilden. Länka din blogg till mig. Skriv som om inget har hänt på din blogg. Och sen en söndag kanske du blir veckans blogg på ajllaa.bloggplatsen.se!
Svårare än så är det inte! ;) 
(om du undrar hur du kommer få reda på det kommer jag bara kommentera din blogg och berätta ifall du blev veckans blogg eller inte)


Lycka till!


Som ett litet tack till dig Edita så får du en gratis länkning!

editaa.bloggplatsen.se

Besök/kommentera, älska !


  


Av ajla - 24 oktober 2010 20:09

Imorgon byter jag fjärilarna runt headern till nått annat, avslutar omröstningen och börjar med en ny & startar veckans blogg! Med förhoppningsviss mer ansökande! ^^


Det är även det sjunde inlägget för idag ! :D


  

Av ajla - 24 oktober 2010 20:03

Nu ska ni få en resumé grejerna jag skulle göra idag.


THINGS TOO DO ; 

  • Plugga till mitt NO-prov - gör det innan ja lägger mig.
  • Spela gitarr
  • Göra en ny hiss/diss grej
  • Fixa almäna grejer på bloggen ifall det behövs
  • Städa mitt rum - pallade inte -.- 
  • Läsa i min bok (behövs ej göras men jag vill läsa ut den innan denna dagen är slut) - har redan läst lite ska fortsätta nu (:
  • Förbereda mig inför skoldagen - ska jag med göra nu
  • Kanske ta en runda med Nita 


Så! Det mesta är färdigt resten ska jag göra nu förutom städa rummet ja gör nån annan dag för jag orkar inte. Gud jag är faktiskt trött? :o 

Men nu ska jag läsa och fixa lite grejs! Sista inlägget för idag är detta!

Sov gott!


  


bjuder folket :)


  

Av ajla - 24 oktober 2010 18:37

  

Det var inte så värst svårt att välja veckans blogg när det bara var en som ville vara med (a)

Så får jag ha lov att pressentera veckans blogg....

MINA FLICKOR OCH POJKAR VECKANS BLOGG ÄR...................


www.corneliaandreasson.bloggplatsen.se !!


Hennes blogg är intressant och rolig, själva personen bakom bloggen är söt och trevlig och även min bästa vän! ^^ 


Så här beskriver hon sin blogg ;

Hej, detta är min blogg, Kommentera/bevaka!


okej de var inte världens bästa beskrivning då ... hehe 

men läs så får du se vad hon skriver om!


KOMMENTERA, BEVAKA & ÄLSKA !



men alla vet ju att min blogg är bäst genom tiderna, kissie släng dig i vägen, ajlissie är på väg ;)


* ooh min humor så bäst*


  


<3

Av ajla - 24 oktober 2010 17:37

  

Tjejer är noga med sitt utseende
Eftersom att killar har lättare att se, än att tänka


the ugly truth

Av ajla - 24 oktober 2010 17:05

Tjuubaaaluu (: , nu tänker ni säkert ohright ajla? 


Var precis ute med nita som sagt! Vi stack för att panta burkar sen köpte vi godis och energydrink och satte oss i någons korridor som uteliggare och satt och  åt oss tjocka medan det regnade. Det kallar jag ett liv hallå!!!?`

Nu ska jag läsa hade jag tänkt! Och för att vara helt ärlig kan jag inte ens alla våra planeter i solsystemet och det lärde man sig i typ 1:an? Men jag vet att dem är 9 st i alla fall stolt! Det fick jag reda på för typ 7 min sen :$

Jag kanske skulle plugga ändå? Bara läsa igenom i alla fall. 

Nu ska ja spela lite gitarr, och sen läsa. Jag läser om planeterna innan läggdags! 


DAGENS HUMÖR: happy face :d
DAGENS MÅENDE: BRA!
DAGENS BORDE: plugga och lite annat grejs står i för förra inlägget!
DAGENS FRISYR: UPPSATT I EN TOFFS :)
DAGENS SMINK: INGET
DAGENS KLÄDSEL: Lite olika
DAGENS PLANer: står fortfarande i för förra inlägget ;)
DAGENS MATERIELLA VILL HA: Nån mysig stickad tröja! Och kängor skulle verkligen behövas!
DAGENS FUNDERING: HUR DAGEN IMORGON BLIr
DAGENS BEROENDE: datan
DAGENS TRÅKIGASTE: det "fina" vädret
DAGENS LÄNGTAN: HÖSTLOVET
DAGENS SUPERLÄNGTAN: till min födelsedag!
DAGENS TIDNING: aftonbladet, laaaseermanneeen :o
DAGENS LÅT: gubben i lådan


bjöd på en sån också!


  

Av ajla - 24 oktober 2010 14:36

Nu är mina hiss & diss grejer klara jag tänker vissa dem men jag tänker inte hissa och dissa för jag har redan gjort det denna veckan har jag för mig? 

Eller så var det för förra men det var inte länge sen i alla fall. Klart jag skulle kunna hissa & dissa nu men jag har inget i tankarna :)


*trumvirrvel*


 

*sen skriver jag hissarna här*

tryck även på bilden för att få den större. Det funkar inte göra den större på bloggen!


 

*sen skriver jag dissarna här*

tryck även på bilden för att få den större. Det funkar inte göra den större på bloggen!


FINT/FULT? (:

hoppas ni nu gillar det!



  


Av ajla - 24 oktober 2010 12:41

Hejsan sötisar & fulisar framför era lådor :D

haha skojja :)


Denna dagen är en Things too do day, då ja ska plugga, och göra massa grejer som jag inte hunnit med genom veckan och behövs göras innan den andra veckan kommer.

Söndag är det och det är en typisk sån dag, och jag gillar faktiskt söndagar! 
Känns skönt sen när jag lägger mig och allt är färdigt och en ny skön vecka/skoldag väntar mig ^^
Jag älskar faktiskt skolan, jag vet inte vad det skulle bli av världen utan skolan. Skolan är BÄST! Inte för att du skulle ha så många vänner heller som du har nu ifall du inte gick i skolan. I skolan har du kul du umgås med dina vänner/klasskamrater och så lär du dig saker och ting innan skoldagen är slut!


THINGS TOO DO ; 

  • Plugga till mitt NO-prov
  • Spela gitarr
  • Göra en ny hiss/diss grej
  • Fixa almäna grejer på bloggen ifall det behövs
  • Städa mitt rum
  • Läsa i min bok (behövs ej göras men jag vill läsa ut den innan denna dagen är slut)
  • Förbereda mig inför skoldagen 
  • Kanske ta en runda med Nita 

Det var allt jag vet nu vad ja behöver göra. Nu ska ni få en sammanfattning av det hela. 


PLUGGA TILL MITT NO-PROV

Jag har ett NO-prov på torsdag om solsystemet som jag har sagt förut. Vi har kollat på massa med filmer i skolan på NO lektionerna men det är inte lätt att fatta så just nu kan jag ingenting. 


SPELA GITARR

Jag har gitarr lektion imorgon och jag har inte spelat nått denna veckan, plus så har vi fått ett extra svårt ackord man borde träna på!


GÖRA EN NY HISS/DISS GREJ

Min "nya" hiss/diss grej är ju ful? Jag kollade runt på andras hiss och diss grejer jämfört med min är den så sjukt ful att jag skäms att ha kunnat lägga ut den ens. Så jag ska göra en ny idag!

Och det kommer inte bli på det vanliga sättet. 


FIXA ALMÄNA GREJER PÅ BLOGGEN IFALL DET BEHÖVS

Jag ska kolla på bloggen och se ifall någonting mer är fult, haha eller om nått inte är som det ska som jag borde fixa. Men jag tror allt ser bra ut.


STÄDA MITT RUM

Syrran åker hem idag, och mitt rum ser ut som ett bombnedslag så det ska STÄDAS! (första gången jag bryr mig om sånt)


LÄSA MIN BOK (BEHÖVS EJ GÖRAS MEN JAG VILL LÄSA UT DEN INNAN DENNA DAGEN ÄR SLUT)

Jag började ju läsa min bok igår som jag sa och den är i 4 delar. Jag tycker att jag har läst för lite böcker denna höstterminen jag har bara läst 3 stycken och de var 350 sidor i varje. Jag kan läsa mer. Sen så började jag bara läsa boken igår och texten är sååååå liten och det är en pocketbok så det kommer bli svårt. Jag har ju läst 44 sidor än och boken består av 273 sidor. Mycket jobb!


FÖRBEREDA MIG INFÖR SKOLDAGEN

Ska läsa i min skolagenda om någonting behöver göras så gör jag det. Men jag tror att allt är klart!


KANSKE TA EN RUNDA MED NITA

Vädret idag är ju mulet, men det regnar ju inte eller snöar och det är inte kallt. Jag tycker detta är ett fint väder. Och det finns chanser att vi tar en liten runda (:



Så en sammanfattning fick ni nu av mig! (:

Gillar ni sånt här? Ska jag fortsätta med det? 

Eller vill ni bar att jag ska skriva om min dag, och ni inte vet vad jag gör innan kvällen då uppdateringen kommer upp?


Förresten, jag tror det kommer upp MÅNGA inlägg idag! (:

Ha det bäst, och ta och gå ut i det friska vädret ifall du har suttit inomhus hela helgen som jag ^^


  

Presentation


Sha, kul att du ville kika in här hos mig & hoppas att du stannar!
Enjoy :D

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid gillar du bäst? :) Själv gillar jag sommarn ^^
 Sommaren
 Vintern
 Hösten
 Våren

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards